10% RABATT PÅ ALLE BESTILLINGER FRA 5000 KR 10% RABATT PÅ ALLE BESTILLINGER FRA 5000 KR

  Gratis frakt

  60 dagers returgaranti

 
   

RETURPOLICY OG GARANTI

Oppdatert 20. Oktober, 2017

Vi forplikter oss til 100% kundetilfredshet og levering av høykvalitets produkter til våre kunder hos GLAMIRA. Hvis du, for hvilken som helst grunn, ikke er fornøyd med ditt kjøp, kan du returnere ditt inngraverte eller uinngraverte produkt i original tilstand innen 60 dager etter leveringen av din bestilling, så lenge ditt produkt oppfyller alle vilkår og betingelser for retur.

Refusjon av produkter med inngravering er kun tilgjengelig for produkter som er kjøpt fra og med 20. Oktober 2017 og med vilkåret om at den originale garantiforseglingen ikke er fjernet. Vennligst referer til Tilbaketrekking (Refusjon) avsnittet for flere detaljer.

Vennligst les denne siden nøye før du returnerer ditt produkt.

Viktig Informasjon: Produkter med inngravering kan bare bli returnert for tilgodelapp og ikke for refusjon av beløpet. Tilgodelapp vil gi deg muligheten til å gjøre en ny bestilling hos GLAMIRA for samme beløp som ditt originale kjøp. Produkter uten inngravering kan bli returnert for tilgodelapp eller refusjon av beløpet, alt etter hva du ønsker.

GARANTI

GLAMIRA smykker er produsert med forsiktighet og kvalitetsmaterialer, og derfor står vi trygt bak våre produkter med sjenerøs retur- og garantipolicy.

Alle GLAMIRA produkter har gratis Livstids Garanti fra Produsenten. I tilfeller der det er en produksjonsfeil ved produktet, vil GLAMIRA reparere ditt produkt med glede, uten ekstra gebyrer, så lenge ditt produkt oppfyller alle vilkår og betingelser for livstidsgarantien.

Alle reparasjonsforespørsler er underlagt inspeksjon av vår Kvalitetssikring team før forespørslene blir behandlet. Om Kvalitetssikring teamet avgjør at skaden ikke kommer av produksjonen, vil vi informere deg om dette og om reparasjonstjenester er tilgjengelig av GLAMIRA med kostnader eller ikke.

Gratis Livstidsgarantien gjelder kun for produkter kjøpt fra og med 1. Juni 2017. For produkter som er kjøpt før denne datoen, gjelder 2 års garantien, fra datoen produktet ble levert.

Vilkår og Betingelser for Livstids Garanti og Reparasjon

1. Garantien er kun gyldig for tilfeller med produksjonsfeil og dekker ikke deformasjoner og skader forårsaket av ulykker, uegnet bruk, forsømmelse, uautorisert service eller vanlig slitasje.

2. Garantien blir avbrutt og ugyldig hvis produktet har blitt modifisert på en måte som inkluderer inngravering, endring av størrelse eller reparasjon av en tredjepart, som en annen gullsmed eller en annen person enn GLAMIRA.

3. Hvis noen deler av smykket (inkludert men ikke begrenset til stener, kjeder, klips.. osv) faller av, bør det returneres med alle sine deler uten forsøk på reparasjon. GLAMIRA tar ikke ansvar for manglende deler og stener.

4. Livstidsgaranti er ikke overførbar til en tredje part.

Produsentens garanti dekker ikke følgende:

  • Misfarging som kommer av eksponering til kjemikalier, sminke, svømmebassenger, badestuer eller bading.
  • Riper, bulker og chipping som kommer av vanlig bruk eller uegnet bruk.
  • Bøyd, avrevet eller nedslitte klør som tillater en stein å falle ut eller gå tapt på grunn av forsømmelse eller annen skade.
  • Tapt(e) eller stjålet sten(er)
  • Produkter som har vært utsatt for uegnet bruk eller slitasje utover det normale, daglige bruken.

Vennligst vær oppmerksom på følgende, som er karakteristikkene til et produkt og kan ikke bli ansett som produksjonsfeil:

  • Mindre uregelmessigheter og variasjoner i håndverket
  • Naturlige kjennetegn av metall eller edelstener (som farge, indre inneslutninger..osv.)

RETURER

Du kan returnere ditt produkt til GLAMIRA enten for refusjon, endring av størrelse, inngravering eller reparasjonsforespørsel. Alt vi ber om, er at du fyller ut returskjemaet og inkluderer en skriftlig kopi av dette i pakken du returnerer.

For en rask og enkel returprosess, vær oppmerksom på at du velger korrekt returneringstype og fyller ut alle de nødvendige feltene når returskjemaet blir fylt ut. Ditt returforespørsel vil ikke bli behandlet uten den forespurte informasjonen.

En bekreftelsesepost med returneringsadressen og en kopi av returskjemaet du har fylt ut vil bli sendt til e-postadressen din etter at du har sendt inn returskjemaet. Vennligst skriv ut og legg dette i pakken som du returnerer. Vær oppmerksom på at din returforespørsel blir behandlet basert på informasjonen du sender inn på nettet. Eventuelle håndskrevne notater på trykt kopi av retur skjemaet vil ikke bli akseptert.

Pakk ditt/dine produkt(er) trygt og sikkert før forsendelse. 

For en enkel og sikker forsendelse, vennligst kontakt vårt kundesupportsteam før du sender ut varen din. Vi vil arrangere en kurer for å hente pakken fra din adresse.

Etter at vi har mottatt din forsendelse, kan det ta opptil 2-4 arbeidsdager for oss å behandle ditt retur forespørsel. Vennligst vær oppmerksom på at alle returforsendelser er underlagt inspeksjon av vår Kvalitetssikring team før returforespørslene blir behandlet og ekstra kostnader kan oppstå, avhengig av dine instrukser for returforsendelsen. Om ekstra kostnader skulle oppstå etter endt inspeksjon, vil du bli informert om dette før det blir utført noe som helst arbeid i forhold til ditt forespørsel.

Om du skulle ha noen spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice team via e-post til service@glamira.no eller på telefon 00 47 21 98 47 38 De vil med glede besvare alle dine spørsmål.

Vennligst les informasjonen under veldig nøye før du returnerer ditt produkt for refusjon, inngravering, endring av størrelse eller reparasjonsforespørsel.

TILBAKETREKKING (REFUSJON)

Din returforsendelse må oppfylle alle vilkårene og betingelsene under for at den skal bli kvalifisert til full refusjon:

  • Produktet har ikke blitt brukt og viser ikke noen tegn på bruk, inkludert men ikke begrenset til riper, bulker, flekker eller andre feil.
  • Den originale garantiforseglingen er intakt og har ikke blitt fjernet. (Alle produkter uten inngravering blir med dette, et sort tråd med Glamira logoen tilknyttet. Vennligst vær sikker på at denne ikke er fjernet.)
  • Din returforsendelse inkluderer alt det ekstra du fikk med produktet, som den originale gaveesken, sertifikater og annet reklame.
  • Produktet har ikke blitt modifisert eller blitt endret i størrelsen.
  • Produktet er ikke en spesial bestillingen som har blitt designet og/eller produsert i forhold til kundens spesifikasjoner.
  • Produktet inkluderer ikke diamanter som er kjøpt inn som en del av GIA sertifikasjonen.
  • Produktet har blitt returnert til GLAMIRA innen 60 dager etter leveringsdatoen.

Tilbakebetalingen vil skje på samme måte som den originale betalingsmetoden din, ekskludert fraktkostnader. Vennligst vær oppmerksom på at det kan ta opptil 10 arbeidsdager for at beløpet blir overført tilbake til din bankkonto eller kredittkort konto, avhengig av banken din.

Viktig Informasjon: Produkter med inngravering kan bare bli returnert for tilgodelapp og ikke for refusjon av beløpet. Tilgodelapp vil gi deg muligheten til å gjøre en ny bestilling hos GLAMIRA for samme beløp som ditt originale kjøp. Produkter uten inngravering kan bli returnert for tilgodelapp eller refusjon av beløpet, alt etter hva du ønsker.

Varer som er kjøpt ved bruk av butikkreditt, kan kun returneres til butikkredittog kan ikke behandles for tilbakebetaling av penger. Stor kreditt kan ikke konverteres til kontanter, overføres til en annen person eller brukes til tjenester som ekspresslevering eller endring av størrelse.

INNGRAVERING

Om du har bestilt ditt produkt uten inngravering og bestemmer deg for at du vil ha inngravering i etterkant, inngraverer vi gjerne produktet ditt for en liten kostnad, 40 NOK per tegn i tillegg til 40 NOK for frakt.

For å returnere ditt produkt for inngravering, fyll ut returskjemaet og følg instruksene som står beskrevet under "RETURER"-delen. Vennligst vær sikker på at du sender ditt produkt for inngravering uten alt det ekstra du fikk med produktet, som gaveesken og/eller sertifikater, da disse ikke vil bli returnert tilbake til deg etter inngraveringsprosessen.

Inngravering av et produkt gjør ikke produktet uegnet for livstidsgarantien. Vennligst unngå å inngravere ditt produkt hos en tredjepart som en annen gullsmed eller person utenom GLAMIRA, da dette vil gjøre din livstidsgaranti ugyldig.

Vennligst vær oppmerksom på at inngraveringsprosessen kan ta opptil 25 arbeidsdager, avhengig av produktet.

ENDRING AV STØRRELSE

GLAMIRA endrer gjerne størrelsen av din ring med eller uten inngravering uten gebyr første gangen innen 60 dager fra mottakelse av ditt produkt. Personliggjorte eller modifiserte produkter (spesielle bestillinger som er designet og / eller produsert etter kundens spesifikasjoner) er ikke kvalifisert for gratis resizing.

Vær oppmerksom på at ringestørrelser kun kan endres innenfor størrelsesområdet som tilbys på GLAMIRAs nettsted. Egendefinerte designringer (spesielle bestillinger som er utformet og / eller produsert i henhold til kundens personlige krav) har ikke rett til gratis forandringsringestørrelse.

Størrelsesendringen gjelder bare for endringen i størrelsen på ringen. Bredden eller tykkelsen på ringen kan ikke endres.

For å returnere ditt produkt for endring av størrelse, fyll ut returskjemaet og følg instruksene som står beskrevet under "RETURER"-delen. Vennligst vær sikker på at du sender ditt produkt for endring av størrelse uten alt det ekstra du fikk med produktet, som gaveesken og/eller sertifikater, da disse ikke vil bli returnert tilbake til deg etter prosessen for endring av størrelse.

Vennligst unngå å endre størrelse på ditt produkt hos en tredjepart som en annen gullsmed eller person utenom GLAMIRA, da dette vil gjøre din livstidsgaranti ugyldig.

Vennligst vær oppmerksom på at prosessen for endring av størrelse kan ta opptil 25 arbeidsdager, avhengig av produktet og et produkt som har blitt endret i størrelse ikke er kvalifisert for refusjon.

REPARASJON

For å returnere ditt produkt for reparasjon, fyll ut returskjemaet og følg instruksene som står beskrevet under "RETURER"-delen. Vennligst vær sikker på at du sender ditt produkt for reparasjon uten alt det ekstra du fikk med produktet, som gaveesken og/eller sertifikater, da disse ikke vil bli returnert tilbake til deg etter prosessen for endring av størrelse.

Vennligst vær oppmerksom på at reparasjonsprosessen kan ta opptil 25 arbeidsdager, avhengig av produktet.