Laster...

RETURRETT OG GARANTI

Vi forplikter oss til 100% kundetilfredshet og levering av høykvalitets produkter til våre kunder hos GLAMIRA. Hvis du av hvilken som helst grunn ikke er fornøyd med ditt kjøp, kan du returnere ditt inngraverte eller uinngraverte produkt i original tilstand innen 60 dager etter leveringen av din bestilling, så lenge ditt produkt oppfyller alle vilkår og betingelser for retur.

En tilbakebetaling av inngraverte produkter er bare tilgjengelig for varene som er kjøpt med start 21. august 2020. Se avsnittet Tilbaketrekking (refusjon) nedenfor for mer informasjon.

Vennligst les denne siden nøye før du returnerer ditt produkt.

GARANTI

GLAMIRA smykker er produsert med nøye utvalgte kvalitetsmaterialer, og derfor står vi trygt bak våre produkter med sjenerøs retur- og garantipolicy.

Alle GLAMIRA produkter har gratis livstidsgaranti fra produsenten. I tilfeller der det er en produksjonsfeil ved produktet, vil GLAMIRA reparere ditt produkt med glede, uten ekstra gebyrer, så lenge ditt produkt oppfyller alle vilkår og betingelser for livstidsgarantien.

Alle reparasjonsforespørsler er underlagt inspeksjon av vårt kvalitetssikringsteam før de blir behandlet. Om kvalitetssikringsteamet avgjør at skaden ikke kommer av produksjonen vil vi informere deg om dette. Vi vil også informere om Glamira kan gjøre reparasjonen, og om dette medfører kostnader eller ikke.

Gratis livstidsgaranti gjelder kun for produkter kjøpt fra og med 1. Juni 2017. For produkter som er kjøpt før denne datoen gjelder 2 års garantien fra datoen produktet ble levert.

Vilkår og betingelser for livstidsgaranti og reparasjon

1. Garantien er kun gyldig for tilfeller med produksjonsfeil og dekker ikke deformasjoner og skader forårsaket av ulykker, uegnet bruk, forsømmelse, uautorisert service eller vanlig slitasje.

2. Garantien blir avbrutt og ugyldig hvis produktet har blitt modifisert på en måte som inkluderer inngravering, endring av størrelse eller reparasjon av en tredjepart, som en annen gullsmed eller en annen person enn GLAMIRA.

3. Hvis noen deler av smykket (inkludert men ikke begrenset til stener, kjeder, klips.. osv) faller av, bør det returneres med alle sine deler uten forsøk på reparasjon. GLAMIRA tar ikke ansvar for manglende deler og stener.

4. Livstidsgaranti er ikke overførbar til en tredje part.

Produsentens garanti dekker ikke følgende:

  • Misfarging som kommer av eksponering av kjemikalier, sminke, svømmebassenger, badstuer eller bading.
  • Riper, bulker og kutt som kommer av vanlig bruk eller uegnet bruk.
  • Bøyd, avrevet eller nedslitte klør som gjør at en stein faller ut eller gå tapt på grunn av forsømmelse eller annen skade.
  • Tapt(e) eller stjålet sten(er)
  • Produkter som har vært utsatt for uegnet bruk eller slitasje utover den normale, daglige bruken.

Følgende blir ikke ansett som produksjonsfeil:

  • Mindre uregelmessigheter og variasjoner i håndverket
  • Naturlige kjennetegn av metall eller edelstener (som farge, indre inneslutninger..osv.)

RETURER

Du kan returnere varen din til GLAMIRA enten for refusjon, endring av størrelse eller reparasjonsforespørsel.

For en rask og enkel returprosess, vær oppmerksom på at du velger korrekt returneringstype og fyller ut alle de nødvendige feltene når returskjemaet blir fylt ut. Din returforespørsel vil ikke bli behandlet uten den forespurte informasjonen.

En bekreftelsesepost med returneringsadressen og en kopi av returskjemaet du har fylt ut vil bli sendt til e-postadressen din etter at du har sendt inn returskjemaet. Vennligst skriv ut og legg dette i pakken som du returnerer. Vær oppmerksom på at din returforespørsel blir behandlet basert på informasjonen du sender inn på nettet. Eventuelle håndskrevne notater på trykt kopi av returskjemaet vil ikke bli akseptert.

Pakk ditt/dine produkt(er) trygt og sikkert før forsendelse. Vi foreslår at du benytter en forsikret og sporbar forsendelsesmetode. GLAMIRA tar ikke ansvar for produkter som går tapt eller blir påført skade under frakt.

Kostnaden for returforsendelser dekkes ikke av GLAMIRA og er kundens ansvar.

Vennligst send returpakken til: 

Glamira Norge AS
Dronning Eufemias Gate 16
0191 Oslo

Etter at vi har mottatt din forsendelse kan det ta opptil 2-4 arbeidsdager for oss å behandle din returforespørsel. Vennligst vær oppmerksom på at alle returforsendelser er underlagt inspeksjon av vårt kvalitetssikringsteam før returforespørslene blir behandlet og ekstra kostnader kan oppstå avhengig av dine instrukser for returforsendelsen. Om ekstra kostnader skulle oppstå etter endt inspeksjon vil du bli informert om dette før det blir utført noe som helst arbeid i forhold til din forespørsel.

Om du skulle ha noen spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice enten via e-post til service@glamira.no eller på telefon 800 24 837. De vil med glede besvare alle dine spørsmål.

Vennligst les informasjonen under veldig nøye før du returnerer ditt produkt for refusjon, inngravering, endring av størrelse eller reparasjonsforespørsel.

TILBAKETREKKING (REFUSJON)

Din returforsendelse må oppfylle alle vilkårene og betingelsene under for at den skal bli kvalifisert til full refusjon:

  • Produktet har ikke blitt brukt og viser ikke noen tegn på bruk, inkludert men ikke begrenset til riper, bulker, flekker eller andre skader.
  • Den originale produktforseglingen er intakt og har ikke blitt fjernet. (Alle ikke-graverte og graverte produkter sendes med en string-hang-tag ( en hvit forsegling/ merkelapp) med en returkode i festet til seg. Pass på at den ikke er fjernet.) Vennligst skriv inn returkoden som er angitt på string-hang-tag mens fylle ut returskjemaet.
  • Din returforsendelse inkluderer alt det ekstra du fikk med produktet, som den originale gaveesken, sertifikater og annen reklame.
  • Produktet har ikke blitt modifisert eller blitt endret i størrelsen.
  • Produktet inkluderer ikke diamanter som er kjøpt inn som en del av GIA sertifikasjonen.
  • Produktet har blitt returnert til GLAMIRA innen 60 dager etter leveringsdatoen.

Tilbakebetalingen vil skje på samme måte som den originale betalingsmetoden din, ekskludert fraktkostnader. Vennligst vær oppmerksom på at det kan ta opptil 10 arbeidsdager for at beløpet blir overført tilbake til din bankkonto eller kredittkortkonto, avhengig av banken din.

Varer som er kjøpt ved bruk av butikkreditt, kan kun returneres til butikkreditt og kan ikke behandles for tilbakebetaling av penger. Stor kreditt kan ikke konverteres til kontanter, overføres til en annen person eller brukes til tjenester som ekspresslevering eller endring av størrelse.

ENDRING AV STØRRELSE

GLAMIRA endrer gjerne størrelsen på ringen din med eller uten inngravering uten gebyr første gangen innen 60 dager fra mottakelse av ditt produkt. Personliggjorte eller modifiserte produkter (spesielle bestillinger som er designet og / eller produsert etter kundens spesifikasjoner) er ikke kvalifisert for gratis endring av størrelse.

Vær oppmerksom på at ringestørrelser kun kan endres innenfor størrelsesområdet som tilbys på GLAMIRAs nettsted. Egendefinerte designringer (spesielle bestillinger som er utformet og / eller produsert i henhold til kundens personlige krav) har ikke rett til gratis endring av ringstørrelse.

Størrelsesendringen gjelder bare for endringen i størrelsen på ringen. Bredden eller tykkelsen på ringen kan ikke endres.

For å returnere ditt produkt for endring av størrelse, fyll ut returskjemaet og følg instruksene som står beskrevet under "RETURER"-delen. Vennligst vær sikker på at du sender ditt produkt for endring av størrelse uten alt det ekstra du fikk med produktet, som gaveesken og/eller sertifikater, da disse ikke vil bli returnert tilbake til deg etter prosessen for endring av størrelse.

Vennligst unngå å endre størrelse på ditt produkt hos en tredjepart som en annen gullsmed eller person utenom GLAMIRA da dette vil gjøre din livstidsgaranti ugyldig.

Prosessen for endring av størrelse tar omtrent 25 arbeidsdager og er avhengig av produktet. En ring som har fått størrelsen endret vil ikke være berettiget til refusjon.

REPARASJON

For å returnere ditt produkt for reparasjon, fyll ut returskjemaet og følg instruksene som står beskrevet under "RETUR"-delen. Vennligst vær sikker på at du sender ditt produkt for reparasjon uten alt det ekstra du fikk med produktet, som gaveesken og/eller sertifikater, da disse ikke vil bli returnert tilbake til deg etter reparasjonen.

Vennligst vær oppmerksom på at reparasjonsprosessen tar omtrent 25 arbeidsdager og er avhengig av produktet.

RETURSKJEMA

Klikk her for å sende inn returforespørselen din.